Wat is Interne competitie?

Een interne competitie is een wedstrijd georganiseerd door je eigen schietvereniging. Bij deze interne competitie strijd je met de overige leden van de schietvereniging om de prijs of hoogste score. Deze interne competitie kan zowel voor vuistvuur als voor geweer zijn.

Bij het verlengen van een verlof is het noodzakelijk om een aantal (interne) competitiestempels in je schietboekje te hebben. Hiermee kan jij het redelijk belang van het voorhanden hebben van een vuurwapen aantonen.

Interne competitie bij Schietvereniging Beemte-Broekland

De interne competities bij SvBB zijn voor schutters van elk niveau toegankelijk. Zodoende kan zelfs een beginnende schutter proeven aan de sfeer en spanning van het wedstrijdschieten. Daarnaast is de georganiseerde wedstrijd elke keer weer anders. Natuurlijk wil jij de beste punten scoren en de nummer 1 van de vereniging worden, maar het doel van de interne competitie is dat iedereen met een brede glimlach naar huis gaat.

Interesse om Interne competitie te schieten?

Er wordt viermaal per jaar een interne competitie georganiseerd. Deze worden gehouden op de eerste vrijdag van januari en juli, en de eerste woensdag van april en oktober. Houd hiervoor de nieuwsbrief in de gaten. Eigen wapens en/of randzaken zoals holsters en dergelijke zijn niet vereist, tenzij anders aangegeven. Elk vuurwapenlid van SvBB kan deelnemen.

Contributieoverzicht

Er kan een kleine vergoeding gevraagd worden voor deelname aan de interne competitie.

Goed om te weten

Bij de interne competitie staan er altijd diverse ervaren wedstrijdschutters klaar om nieuwe schutters te begeleiden en te helpen. We moedigen juist nieuwe en onervaren schutters aan om deel te nemen aan de interne competitie, je leert nieuwe vaardigheden en beleeft de schietsport in een zeer gecontroleerde omgeving op een totaal andere manier!

SvBB Jaarklassement

Voor 2024 zijn vier competities gepland, met aan het einde van het jaar prijzen voor de beste schutters. Aan het einde van 2024 zijn er extra prijzen te winnen, waaronder een wisselbeker voor de beste schutter in verschillende klassen: 9mm, .22lr, en beginnend schutter (<2 jaar KNSA-lid). De top 25 schutters per klasse krijgen punten uitgedeeld, waarbij de 1e plek 25 punten geeft, 2e plek 24 punten etc.

De huidige stand in het klassement:

1: Jorrit W (25 pnt)

6: Morné K (20 pnt)
7: Thomas H (19 pnt)
8: Ingrid V (18 pnt)

De uitslagen van de interne competities zijn hier te downloaden:
Interne competitie januari 2024