Wat is IPSC?

IPSC staat voor International Practical Shooting Confederation. Dit is dé internationale dynamische tak van de schietsport. Anders dan bij EPP of DSR wordt er bij IPSC met geladen vuurwapens bewogen en mag er vanuit de loop geschoten worden. Op een parcours met meerdere doelen, die doorgaans op verschillende afstanden staan, moet de schutter zich over de baan verplaatsen om alle doelen te kunnen beschieten en moet de schutter onderweg één of meerdere magazijnwissels doen. Behalve precisie is ook snelheid van belang. Er wordt geschoten op papieren kaarten en op diverse metalen doelen, zoals bijvoorbeeld poppers en plates. Vaak wordt er ook gebruik gemaakt van bewegende targets. Dit maakt IPSC extreem uitdagend voor zelfs de meest ervaren schutters.

IPSC bij Schietvereniging Beemte-Broekland

Elke donderdagavond wordt er IPSC getraind bij SvBB. Hiervoor wordt frequent een nieuw parcours opgezet die zowel met handgun als wel met PCC doorlopen kan worden. SvBB organiseert zelf geen IPSC wedstrijden, maar is wel aangesloten bij de NPSA.

De IPSC-trainingen zijn besloten. Wil je een keer komen kijken of interesse om mee te trainen? Maak dan eerst een afspraak.

Interesse om IPSC te schieten?

Om deel te nemen aan de IPSC-trainingen, dient een schutter in het bezit te zijn van een IPSC-licentie. Hiervoor dient een schutter een intensieve tweedaagse cursus met goed gevolg af te ronden. Wenst een schutter voor het IPSC-licentietraject te trainen, dan is Dynamisch Light de plek om hiermee te starten.

Er hoeft geen extra contributie afgedragen te worden om deel te nemen aan de de IPSC trainingen.

Bij SvBB worden de volgende IPSC-disciplines beoefend:
  – Handgun (Open, Standard, Production, Production Optics, Revolver & Classic)
  – PCC
  – Rifle