Toegankelijkheid

SvBB is toegankelijk voor mindervaliden en rolstoelgebruikers. Onze vereniging is grotendeels gelijkvloers of voorzien van een zeer vlakke hellingbaan. Hulphonden of andere ondersteunende dieren zijn welkom. Wel willen wij je er graag op wijzen dat de decibellen afkomstig van een vuurwapen (in het bijzonder) schadelijk kan zijn voor het gehoor van jouw hulpdier.

Parkeren & openbaar vervoer

SvBB heeft ruime parkeergelegenheden op zowel eigen terrein, als wel tegenover het verenigingsgebouw.

SvBB is slecht bereikbaar met het OV en vereist minimaal een half uur lopen vanaf de dichtsbijzijnde buhalte. Met een OV-fiets is SvBB binnen 23 minuten te bereiken vanaf Apeldoorn CS.

Voorzieningen

De bar bij SvBB is goed gevuld met diverse (non-alcoholische) dranken en diverse snacks, die wij voor een schappelijk bedrag verkopen. Je kan bij SvBB pinnen. Wij hebben een instructiezaal en kunnen je in noodgevallen helpen met wapenonderhoud. Tijdens wedstrijden is er vaak catering aanwezig voor een broodje gehaktbal of hamburger. Zowel binnen als buiten is er voldoende plek om na de schietbeurt van een drankje te genieten.

Tegenover SvBB bevindt zich dorpshuis Ons Huuseen fraai eetcafé met een uitgebreid buitenterras.

Schietbanen: de “korte” baan (25m)

De “korte” baan van SvBB, zoals deze vaak genoemd wordt, is een open baan van 25 meter lang en 7 meter breed. Hier kunnen comfortabel 5 schutters schouder-aan-schouder staan. Deze baan is vaak ingericht als pistoolbaan met een afstand tussen de 10 en 20 meter. Middels een tussendeur is deze korte baan in verbinding te brengen met de “lange” baan.

Schietbanen: de “lange” baan (35m)

De “lange” baan van SvBB is op het langste punt 35 meter lang. Op de lucht- en vuurtrainingen zijn zowel pistool- als geweerschutters op de baan welkom. Op deze baan vinden de meeste trainingen voor dynamische disciplines en wedstrijden plaats.

Vanaf de 35 meter lijn is de lange baan 4 meter breed. 15 Meter voor de kogelvanger verbreedt de baan zich tot een breedte van 9 meter. De lange baan is voorzien van een stroeve en dempende vloer, goede geluidsisolatie en een uitstekend ventilatie- en afzuigsysteem. Er zijn diverse hulpmiddelen beschikbaar om een parcours op te zetten op deze schietbaan.

Verenigingswapens & munitie

Leden van SvBB mogen kosteloos gebruik maken van diverse verenigingswapens. Er is een veelvoud aan bogen, luchtdrukwapens (pistool en geweer) en vuurwapens te leen. Vuurwapens zijn ook in verschillende kalibers beschikbaar. Wanneer een schutter zelf geen munitie bezit, kan deze gekocht worden bij de vereniging.