SvBB is een vereniging die volledig draait op vrijwilligers. Binnen de vereniging zijn er drie typen functionarissen aangewezen. Dit zijn:

Het bestuur

De bestuursleden worden genoemd op het functionarissenbord in de kantine. Belangrijke mailadressen zijn:
[email protected] voor alle financiĆ«le zaken
[email protected] voor alle wijzigingen in persoonsgegevens etc.
[email protected] voor alle overige bestuurszaken

Beheerders

Een vuurwapenvereniging is verplicht beheerders te hebben. Beheerders zijn verantwoordelijk voor de schietavond. Ze hebben toegang tot de wapenkluis en mogen verenigingswapens uitlenen aan leden van de vereniging. Zonder een aanwezige beheerder mag er niet geschoten worden op een schietvereniging. Wie de beheerders zijn, kan je ook terugvinden op het functionarissenbord in de kantine.

Instructeurs

Daarnaast werkt SvBB met aangewezen instructeurs. Zij trainen nieuwe leden in de omgang met de sportattributen en in het toepassen van de baanregels. Afsluitend toetsen zij, met het mandaat van het bestuur, of een cursist volledig zelfstandig mag schieten.